creating a new creativ platform

fredag 22 maj 2015

The MUD MARKET - i gamla spinneriet i Lindome- säljer snart Lera


Arbetet med Karin och mitt nya företag går framåt. Det är så himla kul att göra detta och det är en fantastiskt spännande utmaning. För dem som inte vet vad jag pratar om nu så håller vi på att starta upp dels vår nya ateljé men också en försäljning av leror och andra material och verktyg för keramisk framställning. Arbetet med kontakter och potentiella kunder är i full gång likaså marknadsföringen genom djungeltrumman genom Göteborgs olika keramikverkstäder.
Det började med att vi tyckte det var synd och opraktiskt att Cebex la ner Göteborgsfilialen.
Ja det var det många som tyckte.
Så vi tänkte att vi startar det själva. Och det är det vi har börjat med för ett par veckor sedan.
Det positiva är att samarbetet funkar så väldigt bra trots att vi nästan än så länge mest haft mess-, mail- och telefonkontakt. Och några möten så klart!

Den entusiasm jag känner nu har jag tidigare inte upptäckt om mig själv. t.ex i mitt eget konstnärliga arbete, där går energin mer åt till själva skapandet och inte till företagande i den bemärkelsen. Så det här är annorlunda.
Den 1 juni får vi tillträde till lokalen som ligger i en gammal fabriksbyggnad som förr var ett spinneri. Den är på 150m2 med 4 meter i tak, trägolv, pelare och stora fönster. Den är skit ruffig och vi älskar den! På sikt kommer lokalen fräschas till men än så länge startar vi som den är.




Inga kommentarer: