creating a new creativ platform

måndag 21 december 2015

Har idag plockat ner min utställning på Kungsbacka Konsthall och tackar alla som varit där och besökt den, skrivit sina kommentarer i gästboken och tyckt till på alla olika sätt.
Nu väntar jag in bilder från en fotograf som dokumenterat utställningen och hoppas kunna ta den ut till nya platser.
Mud har gått på ledighet och efter i morgon, eftersom jag inte fick med mig allt från konsthallen idag, går även jag på ledighet. Det har varit en hektisk höst för mig med några eld för mycket i järnet skall jag medge. Våren blir definitivt lugnare. I alla fall mindre splittrad. det har jag lovat mig själv. Ateljén är städad och det skall bli skönt att återkomma dit efter nyår och ledigheten. Tänker att det skulle vara fint med en soffa där inne. Annars har jag enbart min arbetsstol och mina arbetsbord. Men ibland vill jag inte nödvändigtvis vara i leran utan tänka , dricka kaffe och kura upp i soffan och bara njuta. det är ju mitt bästa rum. Så det ligger rätt högt upp på listan. förövrigt är det MUD och familjen som gäller. Jag var tvungen att välja och jag satsade och valde heltid på mud + ateljén vilket innebär att Löftadalens keramiklinje till vårterminen får en vikarie för mig. En bra sådan - min kollega Charlotta Eidenskog. Det kommer bli bäst för alla inblandade. för eleverna i första hand och för mig och för Charlotta.

Så på ett sätt kan man säga att under 2016 väntar nya äventyr för mig! otippat men det enda rätta. Det skall bli spännande att se vad som händer. Jag blev så himla sugen på att söka tjänsten på HDK. Det är egentligen att av mina drömjobb..men nu har vi startat MUD och det vill jag bygga upp tillsammans med Karin och med tanke på höstens alla aktiviteter som bokstavligt talat tog musten ur mig, så är det egentligen inte på tapeten just nu med ett nytt jobb. Och bara ansökan är ett krävande arbete. Men hade saker och ting sett annorlunda ut hade jag absolut sökt!

Lycka till ni andra med ert 2016!

God Jul!

2 kommentarer:

Tovaslada sa...

Hej, När öppnar du igen 2016? Skulle vilja köpa fylelera,är det något du alltid har inne?

God jul!

Mvh Annelie Palmgren

elisabeth sa...

Vi är på plats igen måndag den 4 januari. Ring oss på 0703 683023 eller 0703 683038 . Vi har fyle inne.

mvh
Elisabeth